Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Denna j*vla träning

Publicerad 2012-08-29 11:03:00 i

Det pågår träningshysteri på jobbet. Alla tjattrar om detta ord som tydligen ska ge en ny energi, ett nytt levnadssätt och en tripp till paradiset.. bla bla bla.
 
Jag och Rudolf (kontorskollega) ställer oss lite anti detta med träning. Jag gav det dock ett försök idag till att tända en liten liten gnista hos oss för att vi också ska komma i form. Rudolf gav istället som förslag att vi skulle göra om låten flickan och kråkan till något i stil med att vi tränar med vårt dåliga samvete i famn istället för en kråka och uppträda med den under nästa konferens. Vi kom även fram till att vi till dess skulle ha ätit upp oss så vi mer eller mindre rullar in på scenen.
 
Efter att vi skämtat om detta i flera minuter så uppstår en tystnad. Tystnaden när vi båda inser att vi fan måste ta tag i livet och börja träna. Vi tittar på varandra med uppgivna blickar och Rudlof drar ur sig följande citat:
 
"Den dagen man ser sin träning som en hobby - då har man lyckats"
 

Sen blir det tyst igen.....
 
 

Kommentarer

Postat av: Faster

Publicerad 2012-09-07 10:08:12

Jag har slutat med dom här dumheterna. Varför vara ute och springa när man kan mysa i soffan.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela