Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Första veckan på stressmottagningen

Publicerad 2018-12-14 14:26:14 i

Vilken vecka! Fullt ös på Stressmottagningen och förkylning på det. Idag kom vändpunkten, lite energi har kommit tillbaka. Jag har varit på Stressmottagningen tre gånger. Först fick jag träffa en läkare, efter det en sjukgymnast och sist (idag) en psykolog. Efter att ha dragit min historia ungefär femtielva gånger till oilika personer så blir det alt mer tydligt hur mycket det varit de senaste åren och hur det i kombination med dålig sömn har gjort att kroppen sagt ifrån. På måndag ska jag få träffa teamet och det är då det avgörs om jag får gå deras program eller inte. Om jag får det så är jag faktiskt inte så säker på vad som händer men jag tror att det är gruppträffar parallellt med besök hos sjukgymnast och psykolog. Vilken jäkla rehab alltså, tänk om alla fått den här möjligheten, så grymt!! 👊 Känner mig fortfarande lika peppad, så fort man kommer dit så är det som att man blir lugn och trygg. Alla som jobbar där är så fina, inte bara mot sina patienter utan även mot varandra. Alltid spelas det lugn musik och idag satte jag mig ner och tog en kopp te innan jag skulle träffa psykologen, lyckades för första gånger vara där lite innan min utsatta tid, score!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela