Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Kan man bara få slita ut höften och sätta in en ny?

Publicerad 2018-12-07 14:40:00 i

För snart fyra år sedan var jag i San Diego och hälsade på min bästa vapendragare! Jag var där tillsammans med en vän till oss och vi hyrde bil för att åka till Las Vegas. Det var bara jag som fick köra bilen så det blev en hel del timmar bakom ratten. Efter ett x antal mil började jag känna en brännande känsla i mitt högra lår, det började vid höften och gick ner på yttersidan av låret. Tänkte inte så mycket mer på det, stretchade väl lite men itne mer än så. Kom hem och eftersom det började bli vår så fick jag som vanligt lite löparfeeling. Jag och min faster sprang några gånger och för varje gång kändes det mer och mer i höften. Envis som jag är fortsatte jag att springa och tänkte att det går att träna bort med mer löpning, det gjorde det inte. Sista gången vi sprang tillsammans kunde jag knappt gå på flera dagar, jag hade sååå ont. Minns att jag försökte ta mig från min plats på kontoret in till köket för att hämta vatten men det gick knappt. Det tog kanske någon månad till sen sökte jag vård. Fram tills idag har jag gått til minst 4 olika sjukgymnaster som alla gett upp, besökt en mängd olika läkare, fått röntga, fått akupunktur m.m. m.m. men problemet kvarstår. Nu går jag hos en kiropraktor mest för att göra något under tiden jag inväntar min tid hos nästa sjukgymnast på stressmottagningen. Det trista med detta är att så fort jag inte gör något eller går en lååångsam promenad så känns det bra i höften, vilket såklart inte direkt motiverar mig till att försöka träna bort det även om jag förstår att det med största sannolikhet är lösningen. Jag har haft så ont i höften under så lång tid att det nästan har blivit min vardag, men sen kommer det dagar som denna som gör mig så förbannad. Igår gick jag och mamma en promenad, vi gick lite snabbare än vad jag är van vid och inatt vaknade jag och hade svårt att somna om pga höften. Allt gör ont och allt är obekvämt. Det gör mig extremt frustrerad. Ska jag inte ens kunna gå en rask promenad utan att få ont? SUCK! Men, samma envishet som gjorde att jag fortsatte löpträna gjorde även att jag tog mig upp ur soffan idag och gick till gymmet. Jag tränade absolut ingen löptrning, det har jag inte kunnat under dessa fyra år men jag tränade benen och bålen. Jag hoppas att rörelse kan göra saken bättre, vi får se om jag vaknar upp imorgon utan smärta eller om den åtminstone är lite mildare. Fingers crossed!!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2018-12-08 22:59:26

På den här punkten får vi peppa varandra 🙌 Vi får inte acceptera att va halta-lottor redan vid vår unga ålder 💪

Svar: Absolut! Heja oss =D
Irene

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela