Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Längtar efter mina grabbar

Publicerad 2018-12-01 20:06:03 i

Micke är på jakt och Arvid är hos mormor och morfar. Jag har gjort julgrupper samt julpyntat och imorgon blir det förmodligen lussebullar. För andra är det en självklarhet att man längtar efter sin familj när de inte är hemma men för mig har det inte varit så den senaste tiden. Jag har mer haft en oroskänsla för när de kommer hem, för att inte orka vara med dem och för att inte kunna leva upp till mina egenställda krav. Nu däremot, nu sitter jag här i soffan och önskar så att de hade varit här. Jag har svårt att beskriva lättnaden, glädjen eller vad det nu är för mix av känslor som visar sig. ÄNTLIGEN lite framgång, det känns som att jag blir starkare och lär känna mig själv bättre för varje dag som går nu. Självklart ligger det dock en liten påminnelse i bakhuvudet om att detta vilken dag som helst kan tas ifrån mig igen, försöker dock att inte läga så stor energi på det. Kommer det ett bakslag så tar jag det då.
 
På tal om framgångar så står det nu klart att jag kommer få tid hos stressmottagningen efter jul, som jag slitit för detta!! 13 veckor tog det men nu jävlar ska det bli odrning på torpet. Micke hade kollat på deras hemsida för några dagar sen och sett att de har anhörigträffar som han vill gå på. Blev så glad!! Det känns så otroligt fint att han på egen hand kollat upp detta utan minsta indikation från mig, jag visste inte ens att det fanns. Även om det är svårt som anhörig att förstå så kan man visa sitt stöd på andra sätt, det här är ett väldigt fint sådant. Jag står inte själv, det är han och jag mot världen! 💚

Kommentarer

Postat av: Mellan Stolarna

Publicerad 2018-12-03 04:44:06

Grattis till stressmottagningen och hoppas att det ska funka bra och inte vara för intensivt eller något. Är rädd att det kan bli en av de saker jag aldrig får den här gången heller. Tyvärr finns det inte i mitt landsting.

Svar: Tack, det tog sin tid men jag hoppas det är värt det. Man får inte komma till dem för tdigt i sin process just med tanke på att det är en del träffar och information att ta in. Hoppas det kan lösa sig på något annat sätt för dig. Lycka till!
Irene

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela