Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Och där kom förkylningen

Publicerad 2018-12-13 13:03:00 i

För två dagar sen när jag hade lite ont i halsen och var lite småsnuvig så tänkte jag "var detta allt du hade att komma med?!", det var det inte! Herrejävlar vilken förkylning, är helt utslagen. MEN, tittar jag tillbaka i min dagbok på telefonen så verkar som att senaste gången jag var sjuk var när jag fick magsjuka på midsommar. Det är alltså nästan ett halvår sen, tjohooo!!! OCH, den här gången kan jag dessutom ligga hemma och vila. Hade jag jobbat så lovar jag att jag antingen varit på kontoret eller jobbat hemifrån idag, fast jag absolut inte borde. Jag som varit förkyld så ofta har knappt en sjukdag, jag tog tabletter och gick till jobbet. När man är sjuk så ofta så hamnar man i en väldigt ond cirkel. Till slut kan man inte hålla på och sjukskriva sig hela tiden så man går till jobbet fast man inte borde och då bli förkylningarna fler, och så fortsätter det. I våras tog jag ett stort steg framåt och då började jag att jobba hemifrån när jag kände att jag höll på att bli förkyld. Problemet var dock fortfarande att jag jobbade, jag sjukskrev mig inte. För typ vem som helst så låter detta, för mig, stora steg som en piss i havet men får någon som är så mycket sjuk som jag varit och dessutom så oerhört envis så var det faktiskt en vändpunkt. Sakta började jag göra allt fler val där fokus var att lyssna på kroppen. Tyvärr tillkom en del externa faktorer som jag inte kunde påverka och det gjorde att jag inte kunde återhämta mig i tillräckligt snabb takt utan att sjukskriva mig helt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela