Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Stressmottagningen - here I come!

Publicerad 2018-12-17 20:11:22 i

Idag träffade jag teamet på Stressmottagningen. Det var de tre personer som jag träffade förra veckan men på detta möte var vi alla samlade. De började med att meddela att de alla var överens om att jag skulle få gå deras program, YES!!! Efter det hade jag lite svårt att lyssna men de förklarade upplägget av programmet. Det pågår i sex månader och den första halvan är man i en grupp på åtta pers och går på föreläsningar. Till en början är det två psykoterapeuter som håller i föreläsningarna och efter en tid får man även individuella samtal med psykolog och fysioterapeut. Efter ca tre månader hoppas de på (men detta är högst individuellt) att man kan smyga sig tillbaka till jobbet. Programmet startar den 17 jan så det skulle innebära att jag är tillbaka på jobbet i slutet av april. Det känns inte helt orimligt men vi får se vad som händer längs vägen. Just nu tänker jag bara njuta av att jag äntligen fått hjälp och den BÄSTA hjälpen!! Det känns väldigt lyxigt, tänk om alla fått chansen att stanna upp och fundera på hur man vill leva sitt liv!

Kommentarer

Postat av: Mellan stolarna

Publicerad 2018-12-18 01:39:15

Vet du om man kan gå det programmet även om man är sjukskriven från arbetslöshet? Det är ju lite svårare att "smyga igång" med arbete då. I stället får man ju börja söka arbete igen som har en annan typ av krav.

Svar: Det tror jag säkert, de anpassar allt efter individen. Hur mycket jag går tillbaka till jobbet och när beror helt på hur jag återhämtar mig.
Irene

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela