Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Utan sociala medier

Publicerad 2018-12-13 13:17:19 i

Det är lätt att dagens fylls med att kolla telefonen och hänga på sociala medier när man är hemma hela dagarna. Oavsett om man vill det eller inte så påverkas man, man jämför sig och oftast med de som är "bättre" än en själv. Man får också utlpp för sitt bekräftelsebehov genom att ladda upp bilder och räkna likes. Ett ganska sjukt beteende egentligen men det är beroendeframkallande så vi försöker med alla medel att godkänna detta för oss själva. För några dagar sen tyckte jag att det blev lite väl mycket hängande på sociala medier så jag plockade bort Instagram och Facebook från min hemskärm, sedan dess har jag inte öppnat någon av apparna. Jag trodde att jag skulle vilja klicka på dem och att jag skulle få avinstallera dem från telefonen men så var det absolut inte, jag saknar det inte ens. Det har bara varit ett tidsfördriv där jag matats med hur mycket alla gör (vilket inte ens är sant) samtidigt som min energi är så låg. Vi får väl se om jag känner för att öppna någon av dem igen, jag har inte satt någon som helst nolltolerans på det, jag känner bara inte för det.

Kommentarer

Postat av: Mellan Stolarna

Publicerad 2018-12-14 01:06:14

Jag skiter i stort sett i vad alla gör även om jag automatiskt håller reda på det men däremot har jag gått mer i femtielva grupper med folk som har samma sjukdomar som jag eller som mår dåligt psykiskt. Ibland är det väldigt tillfredsställande för man kan svara någon person som behöver det på ett bra sätt och få användning för de kunskaper man fått om eländet. Och det ger motivation. Men överlag så har jag märkt att man skapar sig en bubbla som drar ner humöret och det inte finns så mycket liv kvar utanför sjukdomen.

Svar: Håller helt med dig. Jag gick också med i en del grupper men för mig blev det mer en påfrestning än något positivt så jag gick ur dem igen. Man gör vad som funkar bäst och det är individuellt för alla :)
Irene

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela