Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Förkylning, var är du?!

Publicerad 2018-11-08 09:47:40 i

Bara för att jag skriver det här så kommer jag säkert vara förkyld imorgon... men, jag har faktiskt inte haft en enda förkyning på hela hösten!! Jag vet helt ärligt inte när jag har varit frisk så här lång tid senast. Jag tror att mina förkylningar började 2011 och sedan dess har jag nog inte varit frisk i mer än två månader åt gången. Det här är altså någon sorts personbästa på SJU år!! Jag är helt euforisk! Kan ju inte svära på att detta har med min mycket lugnare livsstil att göra men det vore ett märkligt sammanträffande om så inte var fallet. Arvid som precis börjar förskolan är sjuk hela hela hela tiden. I våras blev jag sjuk så fort han hostade till lite. Jag var förkyld två gånger och magsjuk tre gånger under en 5 månaders period. Nu har jag lyckats klara mig ifrån minst fyra av hans förkylningar. Det känns helt overkligt och så jäääävla bra!!! Vilken fröjd för kroppen att slippa vara sjuk hela tiden så den kan ta itu med saker som har fått vänta i sju års tid.   

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela