Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Jag förstår

Publicerad 2018-11-27 15:08:00 i

Efter att ha fallit och fallit och fallit i mer än en vecka så fick jag bara nog. Jag orkade inte ens hålla upp skenet inför min omgivning längre. Jag lyfte luren och ringde upp en vän som också var/är utmattad och när hon frågade "hur är det med dig då" så kom tårarna. Jag tror jag fick fram något i stil med "jag är så less på den här jävla skiten", hon svarade "jag förstår". Det absolut bästa med det svaret är att jag faktiskt vet att hon gör just det, förstår. Hon förstår precis hur det är att ha bakslag och hur svårt det är för omgivningen, ja till och med ens inre krets, att förstå. Det är så ovärderligt att få den responsen och den peppen som bara en annan fd utmattad kan ge. När vi avslutade samtalet kände jag mig 1 000 kilo lättare och idag vaknade jag utvilad. Om det var samtalet eller det faktum att jag tagit mina vitaminer som jag slarvat med vet jag inte men jag antar att det var en kombination. Tänk att det kan vara en sån stark kraft att bara få prata av sig, jag är faktiskt lite chockad över hur mycket bättre det blev. Tack!! Vill inte nämna dig vid namn men du vet vem du är 💛

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela