Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

9 år med världens bästa Calle-Micke!

Publicerad 2018-10-03 19:56:49 i

Dålig men bra dag idag. Började med att jag vaknar och känner att det är något skumt med högersidan. Går upp och har rejäla overklighetskänslor, känner att högersidan i ansiktet "hänger", att synen på höger öga är märklig och att armen känns lite off. Tappar lite hoppet om att bli bra, man gör lätt det när man vaknar med skiten. Känner med väldigt trött trots att jag sovit i 9 timmar. Försöker kämpa emot lite och får faktiskt till en rensning av våra skor. Bestämmer mig för att ta "den där jävla promenaden som alla tjatar om". Tar mig ut i snålblåst och regn. Njuter inte av promenaden alls, jag orkar inte det idag, men tänker att något gott för den säkert med sig. 
 
Hur som helst, dagen går och jag börjar känna mig lite bättre. Förstår efter ett tag att det förmodligen är spänningar i nacken som är problemet. Gör lite övningar och det hjälper litegrann iaf. Sen ringer läkaren! Jag var på vårdcentralen förra veckan för mitt låga blodtryck och det ska jag, efter en del tjat, faktiskt få medicin för nu! Ska testa ett tag om det ger någon effekt annars ska jag sluta med tabletterna. Känns bra även om jag inte gillar att käka piller, det är värt ett försök för att vända den onda spiral jag hamnat i.
 
Hämtar Arvid på förskolan, lyckas få ihop middag och sen kommer Micke hem. Ser i ögonvrån att han har med sig något. Det är blommor, idag är det 9 (!) år sedan vi träffades! Vilken otrolig tur (eller skicklighet) jag har som fått dela så många år med dig, du är verkligen bäst. Det märks så tydligt nu när förhållandet prövas lite, han är den som lyfter oss nu och jag är så tacksam för det - Grattis på vår dag! 💗 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela