Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

A new higher low

Publicerad 2018-10-17 09:45:11 i

Nu känns det faktiskt som att det händer grejer. De senaste veckorna har jag gått en promenad om dagen och när jag haft energi har jag även gymmat. Jag tänker mycket på hur jag andas och att lugna ner mig så fort jag upplever att jag går upp i varv. Det är inte sällan jag hör att man ska se upp för "stresspåslag", det är dock ganska svårt för någon som alltid har det påslaget, jag visste inte ens hur ett stresspåslag kändes. Nu vet jag! Nu kan jag faktiskt känna av när kroppen varnar och kan på så sätt förebygga att stressen stegrar. Bara det känns som en seger! En annan sak som jag reflekterade över igår är att ett av de märkliga symptomen jag haft med att ha svårt med föremål som kommer in från högersidan i synfältet nu faktiskt är så gott som borta. 
 
Igår sa jag till Micke för första gången på läääänge att jag ville hitta på något i helgen. Det kanske inte händer för det kan vända vilken dag som helst men bara att jag hade vilja en dag är ett stort framsteg. Det känns som att jag hittat en ny lägsta nivå som är högre än den tidigare. YES!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela