Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Hjälper den här tanken mig?

Publicerad 2018-10-11 10:37:06 i

Stresspodden, alltså fasiken vad bra den är! Som jag sagt tidigare, alla borde lyssna på stresspodden. Fastnade lite i dåliga tankar igår, längtar så efter att orka vara den mamma jag egentligen vill vara. Jag vill se fram emot att hämta Arvid på förskolan, att gå till parken, åka till badhuset m.m. m.m. men så är det inte nu. Det mesta gör jag för att jag måste och för att jag innerst inne vill men jag orkar inte. När jag satt i de tankarna så skrev jag i en grupp på Facebook och en tjej hörde av sig. Hon väckte lite tankar hos mig och bland annat så fick hon mig att tänka på det jag hörde i podden för några dagar sedan. Det var en psykolog som pratade om hur man skulle öva på att styra sina tankar och hur man kan tänka för att rensa från dåliga tankar. Man ska alltid fundera på om den tanken man tänker faktiskt hjälper en att bli frisk. Gör den inte det så kommer den bara ligga och blockera och göra processen ännu längre. Så enkelt men så smart! Så, varje gång du tänker en nedvärderande tanke om dig själv, fundera på om den tanken hjälper dig framåt. Om inte, kasta bort skiten eller vänd tanken till något positivt. De är faktiskt inte jättesvårt när man väl kommer på sig själv med sådana tankar.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela