Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Monotasking

Publicerad 2018-10-05 09:44:00 i

Lyssnande på ett avsitt av stresspodden igår och de pratade om monotasking, alltså att lära sig att fokusera på en sak åt gången. Multitasking-tiden är nu förbi, att göra flera saker samtidigt får oss bara disträ och ineffektiva. Jag börjar med små steg redan idag. Nu när jag skriver på bloggen får inte TVn vara på samtidigt. Tittar jag på TV får jag inte ta upp telefonen osv. Man kan även träna sin hjärna genom att fokusera på en sak i 30 minuter. Det får bli mitt steg 2. Tänkte läsa, lyssna lite podd eller sjunga.. kanske hittar jag på något annat med tiden. Egentligen tror jag att alla borde lyssna på stresspodden, det finns mycket att lära sig om sitt agerande som man inte reagerar på förrän någon säger det till en. 
 
Monotasking, för jävla bra ord!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela