Irre

Jag är mitt i utmattningens våld och försöker ta mig därifrån. Här skriver jag om hur det faktiskt känns på riktigt och vad som försiggår i mitt huvud. Välkommen in om du vill ha den osminkade sanningen!

Sjukskrivning förlängd

Publicerad 2018-10-18 19:28:00 i

Är sjukskriven till 9 november. Beror det på att jag träffade läkaren idag och att vi kom fram till det då? Nepp. Hade jag en tid idag? Japp. Glömde jag bort den? Japp. Mitt minne är inte vad det har varit, eller så är det kanske min förmåga att strukturera som tagit lite stryk. Hur som helst så glömmer jag grejer hela tiden. Måste börja sätta larm på saker nu. Det är bara så svårt att komma ihåg att minnet sviker för tillfället (hehe). Det krävs lite nya rutiner nu för att komma i fas igen. Var så bra på att sätta larm och skriva listor på allt tidigare men har liksom tappat det. Tror att det har att göra med att jag inte gör så mycket på dagarna nu. Vad ska jag skriva en lista på? Har funderat på om jag ska skriva ner allt jag vill göra på dagarna men det skulle bara sätta press på mig att göra det. Jag tar det lite chill så länge och börjar med att sätta larm. 
 
Gick för övrigt på en väldigt fin promenad idag. Solen sken och det var så där lagom varmt. Jag har gått runt Råstasjön extremt många gånger nu och har lagt märke till en liten stig som jag inte vet vart den leder. Testade idag, den gick nästan hela vägen ner till vattnet där det stod ett lutande träd. Jag klättrade upp en liten bit i trädet och la mig sen ner och bara tittade ut över vattnet. Det blev lite stark för ögonen med solens strålar, ett symptom som inte riktigt har lagt sig än, men åt andra hållet fanns skogen som ett minst lika bra alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Irene

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela